چهار میلیارد نفر از مردم جهان مشترک تلفن همراه هستند

طبق یک گزارش سازمان ملل، از هر 10 نفر در سراسر جهان شش تن اکنون مشترک تلفن همراه هستند که نشان می دهد تلفن های همراه به فناوری ارتباطی انتخابی به ویژه در کشورهای فقیر تبدیل شده است.    

   

                        

طبق یک گزارش سازمان ملل، از هر 10 نفر در سراسر جهان شش تن اکنون مشترک تلفن همراه هستند که نشان می دهد تلفن های همراه به فناوری ارتباطی انتخابی به ویژه در کشورهای فقیر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از اتحادیه بین المللی مخابرات، تا پایان سال گذشته ، حدود 4.1 میلیارد مشترک تلفن همراه در سراسر جهان وجود داشت. این در حالی است که در سال 2002 ، یک میلیارد نفر مشترک تلفن همراه بودند.
این در حالی است که مشترکان خطوط تلفن ثابت با روند بسیار کندتری افزایش یافته و طی این مدت، از حدود یک میلیارد مشترک به 1.27میلیارد مشترک رسیده است.
این سازمان با بیان اینکه حدود دو سوم کاربران تلفن های همراه اکنون در کشورهای در حال توسعه بسر می برند، اعلام کرد: گرایش واضحی به سمت استفاده از تلفن همراه وجود داشته است.
در سال 2002 ، کمتر از نیمی از مشترکان تلفن همراه سراسر جهان در کشورهای در حال توسعه بسر می بردند.
همچنین استفاده از اینترنت نیز بیش از دو برابر شده است. حدود 23 درصد از مردم جهان سال گذشته از اینترنت استفاده کردند. در سال 2002 ، 11 درصد مردم کاربر اینترنت بودند.
کشورهای فقیر هنوز از نظر دستیابی به اینترنت عقب هستند،‌ در سال 2007 از هر 20 آفریقایی، تنها یک نفر امکان دستیابی به اینترنت را داشته است.
استفاده از باند پهن ثابت در کشورهای ثروتمند تقریبا به 20 درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که در سراسر جهان از هر 20 نفر تقریبا یک نفر در خانه خود امکان دسترسی به ارتباطات سریع اینترنتی را دارد.
این سازمان که در ژنو مستقر است، سریع ترین افزایش را در مشترکان باند پهن تلفن همراه ثبت کرده است.
این فناوری که به کاربران اجازه می دهد با تلفن همراه به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند، برای سه درصد از مردم جهان فراهم است و در کشورهای توسعه یافته این میزان به 14 درصد می رسد.
در این گزارش 106 صفحه ای، کشورها بر اساس میزان پیشرفت هایشان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات رده بندی شده اند به گونه ای که سوئد در رده اول و کره جنوبی در رده دوم قرار دارند.
دانمارک در رده سوم و پس از آن هلند، ایسلند و نروژ قرار دارند.
کشورهای کوچک با تراکم جمعیت بالا نظیر لوکزامبورگ در رده هفتم و هنگ کنگ در رده 11 قرار دارند. این درحالی است که کشورهای بزرگ در حال توسعه مانند چین در رده 73 و هند در رده 118 قرار دارند. آمریکا رده هفدهم را کسب کرده است.
میانمار تنها کشوری است که شاخص های دسترسی و استفاده از اینترنت آن کاهش یافته است. پهنای باند اینترنت در این کشور که در جنوب شرق آسیا قرار دارد در این دوره زمانی پنج ساله، 90 درصد کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد